The only thing that will stop you from fulfilling your dreams is you

Helgen har i matväg varit katastrofal. Jag känner dock att jag haft anledningar till det. I skrivandes stund är jag otroligt mätt efter en rejäl middag, min mage känns uppblåst och jag diggar inte den här känslan. Jag är redo att börja om.

7 maj 1927 - 6 januari 2012

Jag minns alla husvagnssemestrar, din morgonrutin "gröt-direkt-ur-kastrullen", din lightglass, din "tutande" vårta, dina onda kittlingar, dina och mormors blöta kyssar, dina roliga historier, ditt skratt, när vi spelade finns i sjön, din guppiga madrass, dina harklingar, när jag och syster kammade ditt hår med tvål och framför allt så minns jag din godhet. Vila i frid låtsasmorfar

Silent on the outside but inside I scream

Jag ska försöka skilja på mitt hälso- och privatliv i den här bloggen, det sistnämnda har jag beslutat ska fylla de tomma raderna i min dagbok. Men...jag har haft en riktigt tung dag. Strax innan 11 åt jag en stor lunch som bestod av en portion spaghetti, en portion grönsaker med tacosås (inklusive en liten nachospåse och ett litet tortillabröd) samt 4 kakor. Inte nog med en oerhört dålig dag matmässigt uppstår en del handlingar i mitt privatliv som förvärrar torsdagskvällen rejält.
Efter ett välbehövligt samtal med min bästa vän mår jag betydligt bättre, dock är hon inte medveten om min situation till mat. Jag känner att jag kan släppa dagens tråkigheter och starta om på nytt. Jag ska inte förlora hoppet om mig själv och falla tillbaka på samma spår som jag gjort upprepade gånger tidigare när jag försökt mig på att förlora alla extrakilon.
Jag tror på mig själv. Jag tror på imorgon. Jag tror på en förändring. Och jag tror på oss.

Suit Of Sweden

Vem tackar nej till en mysig dress som denna? Ida lottar nu ut 8 stycken "Suit of Sweden", klicka in er på hennes blogg och var med och delta.
Den här skulle passa perfekt som en belöning när jag nått första delmålet, det är väldigt viktigt för mig att ha mål, delmål och belöningar för att orka fortsätta.

Discipline is remembering what you want

Matintag 2012.01.18
Två portioner pasta med tomatsås
2 knäckebrödsmackor med smör ost och omelett
--
Jag kunde inte motstå frestelsen när alla ingridienser fanns i skafferiet, vilket resulterade i att jag snabbt rörde ihop en av mina favorit måltider och njöt av varenda tugga, ångesten smög fram tätt därpå as usual. Men nu tar vi nya tag istället för att haka upp sig - morgondagen blir strålande.
För tillfället ligger jag i min 120 säng medan pepp-låt efter pepp-låt spelas på spotify. Jag ska strax plocka ihop på rummet, tända värmeljus, smörja in mig med en god bodylotion och bara njuta av ledighet. Som för övrigt inte varar länge alls med tanke på morgondagen, skola och jobb står på schemat.

Not having to set an alarm for the next day is one of the best feelings

Idag är jag uppe med tuppen trots att skolan inte börjar förrän 0945. Jag kommer att anlända till skolan strax innan lunch, som idag kommer att bestå av antingen grekisk sallad eller tacos. Ikväll funderar jag på att lägga upp bilder på min kropp, i hopp om att det ska motivera mig ytterliggare. Ha en amazing dag!
Tips: 100 gram

Tuesday Evening

Wok innehållande ett nudelpaket och wokade rotfrukter
2 hembakta små frallor med smör och ost

--

Jag är relativt nöjd med dagens matintag, dock har jag lite ångest över frallorna, men det är betydligt bättre än vad jag vanligtvis brukar äta.
Nu väntar några avsnitt av One Tree Hill, därefter sovdags (som min mamma så fint brukar kalla det). Jag är förväntansfull inför morgondagen trots att det inte händer någonting speciellt, först och främst skola och förhoppningsvis så klämmer jag in en soltid innan jag beger mig hemåt. Be strong girls

Patience

Hur många gånger har jag inte tänkt "Jag börjar mitt nyttiga liv imorgon" utan någon ansträngning? Alldeles för många. Jag är den typiska personen som vanligtvis inte har en själdisciplin att skryta om, jag faller lätt för fällor som i det här fallet är onyttigheter, trots att jag är medveten om att en ångest som heter duga kryper fram tätt efter att jag ätit någonting opassande.
Observerade ni att jag klämde in ordet vanligtvis? För nu är det nämligen över på dessa fasoner. Jag kommer inte ställa skyhöga krav på mig själv från start, en mjukstart är precis vad jag behöver för att orka fortsätta. Från och med idag ska jag avvänja mig och min kropp ifrån alla sötsaker som jag dagligen behöver enligt mitt feta jag, jag ska halvera intaget av kolhydrater och dubbla intaget av grönsaker, alla såser och liknande fettbomber kommer att uteslutas helt.
Jag kommer dagligen skriva ned mina intag och uttag, eventuell träning och tips. Jag är mer pepp än vad jag någonsin tidigare varit. Beach 2012. Är ni med mig?
RSS 2.0